loading

اتوپلاستي چيست:

احتمالاً هيچ حالت دیگری در صورت برای جراحی پلاستیک صورت بیشتر از گوش های بیرون زه ناراحت كننده نیست. کودکان،به خاطر این خصلتشان ، همیشه قربانیان اسامی نامناسب مانند “Dumbo” یا “میکی ماوس”هستند ، و خیلی تمایل به جراحي اتوپلاستي دارند ، اما این عمل جراحی می تواند در هر سن ، از زمانی که گوش به اندازه کامل برسد، انجام شود . معمولا این سن حدود 5 تا 6 سال است . حتی اگر گوش ها فقط کمی بیرون زده باشند ، این وضعیت می تواند منجر به ضعف سازگاری و اعتماد به نفس کودکان در مدرسه شود.

تصمیم به انجام عمل

هنگامیکه  تصمیم به اتوپلاستی میگیرید، بهتر است که  که هر چه زودتر، تا زمانی که غضروف ها آماده جراحی هستند جراحی انجام شود.

بزرگسالان نیز ممکن است بتوانند از این روش بهره مند شوند، که در نتیجه باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. اغلب بزرگسالان ترکیب این عمل را با دیگر روش های جراحی پلاستیک صورت انتخاب می کنند. معمولا بزرگسالان از گوش های  بیرون زده خود و از محدود بودن در انتخاب  سبک آرایش مویشان ، برای پوشش دادن گوش خود بسیار ناراحت هستند. در این جراحی نه تنها می‌توان گوش ها را به عقب برگرداند، بلکه گوش ها را نیز می توان تغییر داد، اندازه انرا کاهش داد و یا متمرکز تر کرد.

اگر تعجب می کنید که چطور می توان از طریق اتوپلاستی مشکلتان  را بهبود بخشید، نیاز است که چگونگی انجام عمل اتوپلاستي و آنچه شما می توانید از این روش انتظار داشته باشید را بدانید. این بروشور می تواند بسیاری از نگرانی های شما را برطرف کند. جراحی پلاستیک صورت  نتیجه ای خوب از درک متقابل بیمار و جراح است. اعتماد، بر اساس انتظارات واقع بینانه و دقیق پزشكي و مراحل مشاوره قبل از عمل، باعث افزایش رضایت بیمار خواهد شد. جراح شما می تواند به سؤالات شما درباره نیازهای خاص شما پاسخ دهد.

قبل از عمل بدانید…

سلامت عمومی بیمار و انتظارات واقع گرایانه، پیش نیازهای عمل هستند هستند. مهم است که درکی از این جراحی را نیز داشته باشیم. Otoplasty توانایی شنوایی را تغییر نخواهد داد، چیزی که برای یک عمل اتوپلاستی موفقیت آمیز  مهم است این است که گوش ها نسبت به اندازه و شکل صورت و سر متناسب باشد.

 زمانی که انجام عمل اتوپلاستی را در نظر میگیرید ، والدین شخص باید بدانند که که انجام این عمل بزرگترین خواسته ی قلبی فرزندشان  است. نگرش مثبت نسبت به عمل جراحی ، عامل مهمی در تمام جراحی های  پلاستیکی صورت است، اما مهم تر از آن این است که بیمار در سن کودکی یا نوجوانی باشد.

داوطلبین بالغ برای Otoplasty ،  باید درک کنند که غضروف قوی تر گوششان به طور کامل توسعه یافته است و همان ظرفیت قالب سازی را مانند کودکان فراهم نمی کند. مشاوره با جراح پلاستیک صورت می تواند به والدین کمک کند که بهترین روش را برای فرزندشان انتخاب کنند، نه تنها از لحاظ زیبایی شناختی بلکه روان شناختی و جسمی.

 زمان بندی عمل نیزهمیشه مهم است. داشتن این روش در سن جوانی به دو دلیل بسیار مهم است:غضروف بسیار قابل انعطاف است، در نتیجه شکل دهی بسیار آسان‌تر است .در مرحله دوم، کودک از نظر روانشناختی بهبود بیشتری به خاطر پیشرفت تکنولوژی های زیبایی و جراحی زیبایی را تجربه خواهد کرد.

تصمیم گیری برای Otoplasty

انتخاب یک جراح پلاستیک صورت زبده، واجد اهمیت است. در طول مشاوره، جراح، ساختار گوش را مورد بررسی قرار می دهد و در مورد احتمالات و روش های اصلاح مشکلات بحث می کند. حتی اگر تنها یک گوش نیاز به “به عقب کشیده شدن” داشته باشد، احتمالا عمل جراحی در هر دو گوش توصیه می شود تا ظاهر طبیعی و متقارن تری را بدست آورد. پس از اینکه جراح و بیمار تصمیم گرفتند، جراح شما، در مورد روش جراحی شما بحث خواهد کرد. پس از گرفتن یک تاریخچه کامل پزشکی از شما، جراح شما نوع بیهوشی مورد نیاز، امکانات جراحی و هزینه های مرتبط با آن را توضیح می دهد. به طور معمول، جراح یک بیهوشی عمومی برای بیماران جوان و یک بیهوشی موضعی همراه با یک آرام بخش سبک برای بزرگسالان بزرگتر پیشنهاد می کند. در شرایط عادی، اتوپلاستی نیاز به حدود دو ساعت زمان برای انجام این عمل دارد.

درک جراحی
این جراحی، با یک برش فقط در پشت گوش شروع می شود، جراح بعد از برداشتن مقدار لازم غضروف و پوست مورد نیاز برای رسیدن به شکل مناسب، به نتیجه دلخواه خود می رسد. در بعضی موارد، جراح، غضروف را ترمیم می کند، شکل آن را به یک شکل مطلوب تر و پس از آن غضروف را به منظور محافظت از آن، در محل مورد نظر می دوزد. در موارد دیگر، جراح، هیچ غضروفی را به طور کامل از بین نمی برد، از بخیه ها برای نگه داشتن غضروف به طور دائم در محل استفاده میکند. پس از تغییر غضروف به شکل دلخواه، جراح، گوش را برای بهبودی و حفظ گوش در موقعیت مطلوب به وسیله بخیه، نگه خواهد داشت.

بعد از جراحی چه چیزی انتظار داشته باشیم 

بعضی از پوشش ها و پانسمان های نرمی که برای گوش استفاده می شود، چند روز باقی می ماند. بعضی از بیماران ناراحتی های خفیف را تجربه می کنند. اگر شما عادت به خواب به سمت طرفین صورت خود دارید، الگوهای خواب شما ممکن است یک هفته یا بیشتر مختل شود زیرا در حین خواب شما نمیتوانید هیچ گونه فشار روی گوشها ایجاد کنید. گاهی اوقات توصیه می شود که سر بند ( هد بند) برای نگه داشتن گوش در موقعیت دلخواه تا چند هفته پس از عمل جراحی استفاده شود. خطرات این عمل خیلی کم است .عفونت و لخته شدن خون باید مورد توجه قرار گیرد اما نادر است. پس از بهبودی، پوستی  سفید در پشت گوش وجود خواهد داشت. از آنجایی که این اسکار در گوش طبیعی است، مشکل بروز این مسئله بی اهمیت است. هر اتفاق غیر عادی ای باید به جراح گزارش شود تا فورا جراح پلاستیک صورت  بتواند نقص های احتمالی که ممکن است باعث تضعیف اعتماد به نفس شود را تصحیح کند .با تغییر چگونگی نگاه شما، جراحی زیبایی می تواند به تغییر در مورد خودتان تغییر کند. بیمه عموما جراحی های زیبایی را پوشش نمی دهد . 

. این مسئولیت بیمار است که برای اطلاع در مورد میزان پوشش بیمه، تحقیق کند.

اخبارمصاحبه

پولمشهورمصاحبه

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

error: در این سایت نمی توانید راست کلیک نمایید