loading

بوتاکس

چه عاملی باعث خط های اخم بین پیشانی میشود ؟

خط هایی که بین ابرو های شما پدیدار میشود در حقیقت نتیجه ای از تحرک عضله ها در گذر زمان است.عموما این در عضله هایی است که مسئول خط های اخم بین ابروان هستند. وقتی دو عضله به سمت هم کشیده میشوند ،ابروان را به سمت هم میکشند.وقتی که پوست قابلیت كشش خود را در گذر زمان از دست میدهد، اخم کردن های مداوم باعث میشود که عمق خطوط از متوسط به شدید افزایش پیدا کند

بوتاکس ارایشی چیست ؟

بوتاکس ارایشی یک نوع پروتئین خالص است که در یک روش غیر جراحی ساده اعمال میشود و به طور موقت ظاهر خطوط متوسط تا شدید را در افراد با سن بین ۱۸ تا ۶۵سال از بین میبرد .

در طول درمان دوز کمی از بوتاکس از طریق تزریق  کوتاه به ان عضلات لجبازی که باعث ایجاد خط اخم  شده اند ،اعمال میشود.

بوتاکس به مدت بیش از ۱۵ سال است که برای درمان بیماری های مختلف استفاده شده است که در بیش از ۷۵ کشور مورد تائید است . بوتاکس به عنوان استفاده ی درمانی به عنوان یکی از تحقیقات گسترده دارویی شناخته شده، همان محصول با دوز خاص برای خط های وسط پیشانی در سال ۲۰۰۲به عنوان بوتاکس ارایشی استفاده شد.

تفاوت بوتاکس و فیلر ها در چیست ؟

خلوط عمیق با فعالیت بیش از حد عضلات صورت به وجود می اید . فیلر ها با اضافه کردن حجم در اطراف عضلات با تزریق داخلی چروک ها را میپوشاند. بوتاکس ارایشی یک تزریق درون ماهیچه ای است که باعث میشود عضلات صورت بی حس شود و در نتیجه باعث ارام گرفتن انها میشود .

درحالیکه انواع زیادی از فیلر ها موجود است ،بوتاکس ارایشي محصولی منحصر به فرد در نوع خودش است  که عضلاتی را که باعث چروک شده اند را تحت تاثیر  قرار میدهد.

عوارض جانبی بوتاکس چیست ؟

شایع ترین عوارض جانبی معمول بوتاکس، شامل سردرد،عفونت تنفسی و عود کردن سندروم و افتادگی پلک  موقت و حالت تهوع می باشد .

ایا بیماران از نتیجه ی عمل خود راضی بودند ؟

بر طبق نظر سنجی اخیر ۲۰۰ متخصص پوست و جراح پلاستیک  بوتاکس ارایشی دارای بالاترین میزان رضایت بیمار در رتبه بندی در برابرتمام درمان های پزشکی در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴و سه سال گذشته میباشد و همچنین پر طرفدار ترین درمان با جراحی و بدون جراحی در امریکا بوده است.

چگونه میتوانم بفهمم که از بوتاکس  اصل استفاده میکنم ؟

تنها بوتاکس مجوز  و متخصصين  اموزش دیده و دارای تجربه ی لازم برای اعمال بوتاکس ارایشی مناسب هستند.

در چه مدت زمانی میتوانیم تفاوت را ببینیم و چه نوع نتیجه ای باید انتظار داشته باشیم ؟

شما میتوانید روزهای بعد از درمانتان  نتیجه را مشاهده کنید تغییر در ظاهر  در نواحی ابرو هایتان ممکن است تا بعد از یک هفته ادامه داشته باشد ،در مطالعات بالینی بیمار نشان داده شده است که در روز سي ام ۸۹ درصد از بیماران شاهد کم شدن و یا از بین رفتن شدت عمق خطوط عمیق میان ابروهایشان بوده اند .

روند درمان چگونه است ؟

درمان با بوتاکس ارایشی، سریع و حداقل تهاجم را دارد   پزشک تزریق کوچکی در عضله موردنظر انجام میدهد که باعث از بین رفتن خطوط سطحی تا عمیق بین ابروهایتان می شود . دکتر شما در مورد اینکه بهترین مکان برای تزریق کجاست تصمیم خواهد گرفت .

هیچ بیهوشی نیاز نیست ،اگر چه ممکن است او تصمیم بگیرد که محل تزریق را با یک بسته سرد یا کرم بی حس کند و سپس تزریق را انجام می‌دهد .

زمان  لازم برای انجام پروسه بين ده تا  پانزده دقیقه است درآن کم و زمان  آن کوتاه است . اکثر بیماران احساس ان را با  نیش حشره برابر می دانند شما میتوانید بعد از عمل به کارهای عادی روزانه ی خود بپردازید.

قبل و بعد عکس ها :

عکس های بالینی با اخم گرفته شده است که مربوط به قبل و ۳۰ روز بعد از درمان با استفاده از بوتاکس ارایشی در ازمایشات بالینی می باشد .

نتایج فردی ممکن است متفاوت باشد تنایج قابل مشاهده شاید تا ۴ ماه به طول بیانجامد. بعد از ان، اماده برای درمان ترمیم می باشید.

نتایج  برای هر کسی  ممکن است متفاوت باشد . با دکتر خود راجع به انچه توقع دارید صحبت کنید و از ان اطمینان حاصل کنید .

چگونه می توانم بفهمم بوتاکس ارایشی برای من مناسب است یا خیر ؟

اگر سن شما بین ۱۸ تا ۶۵ است احتمالا مورد خوبی برای بوتاکس ارایشی میباشید اگر در محل تزریق پیشنهادی عفونت دارید نباید از بوتاکس ارایشی استفاده کنید .

بیماران مبتلا به اختلالات عصبی مانند    Myasthenia Gravis  يا ALS یا سندرم آلبرت   ممکن است در معرض خطر عوارض جانبی جدی قرار بگیرند.

بر اساس یک نظرسنجی این یکی از روش های کم هزینه انجام عمل بر روی صورت است که شما تفاوت ایجاد شده  در ظاهر شما و خط های خشن بین ابروی شما را محو می کند.

چگونه میتوانم اطلاعات بیشتری در مورد بوتاکس ارایشی داشته باشيم ؟

جامع ترین منبع برای اطلاعات بیشتر راجع به بوتاکس ارایشی در سایت botox cosmetic.com

در دسترس است در این سایت میتوانید در مورد این روش ،اطلاعات بیشتری داشته باشید ،عکس های قبل و بعد را ببینید و داستان ها و نظرات بیمارانی که این روش درمانی را انتخاب کرده اند ببینید .سپس با دکتر خود مشورت کنید تا ببینید که بوتاکس ارایشی روش مناسبی برای شما میباشد یا خیر.

اطلاعات ایمنی مهم :

برای بیماران مبتلا به اختلالات عصبی مانند ALS یا سندروم Lambert eaton ,  Myasthenia gravis که ممکن است در معرض خطر عوارض جانبی جدی و واکنش وحساسیت های شدید باشند، به ندرت گزارش شده است .اگر فکر می کنید الرژی و یا بقیه ی علائم غیر معمولی مثل سختی در نفس کشیدن و صحبت کردن را دارید،در اسرع وقت  با دکتر خود تماس بگیرید. بیشترین عوارض جانبی تزریق بوتاکس زیبایی شامل سردرد، عفونت در دستگاه تنفسی، عود کردن سندروم، افت پلک موقت و حالت تهوع میباشد .

اگر سوالی دارید که جوابش را نمیدانید، از پزشک خود بپرسید .

دسته بندی نشده

آموزشآموزشیمقالهوردپرس

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

error: در این سایت نمی توانید راست کلیک نمایید